◦نضع كيلو الدقيق فى الماكينه والسكر و الخميرة والمحسن و اللبن البودر والزبدة و الماء
◦نعجن على سرعه اولى ولمده 3 دقائق
◦وبعدين على سرعة ثانية لمدة 4 دقائق
◦نضع الملح اخر حاجة ونعجن لغايه ما عجينة الفينو تصبح كتله واحدة و تنفصل عن وعاء الخلط
◦ونتركها ترتاح ونتركها تخمر 45 دقيقة
◦نخبز الفينو على درجه حرارة 220 درجة من 20- 25 دقيقة