◦نضع نصف معلقة زيت زيتون و نضع فص الثوم المقطع و نشوحه
◦و نضيف السبانخ و نتركه حوالى خمس دقائق لما تستوى و طبعا ده هيكون فى طاسة مش بتلزق
◦لو معندكيش تغلسى صينية او حلة
◦و تضيعيها على النار و تحطى ملح و تسبيه دقيقة او اقل و بعدين تزيلى الملح من الصينية و تشتغلى كدة مش هتلزق الاكل فيها
◦هنشيل السبانخ
◦-هنضع فى نفس الطاسة البانية و نحمره على كل وجه
◦لحد مايستوى
تقدم على الغداء ساخنة