◦نتبل الفرخ ونحط عليهم بيضه
◦ونحط البقسماط من الناحيتين ونجيب ورق فويل وندهنه زيت بقطنه ونحط ونحط الفرخ جواه كده
◦ونقفل الورق الفويل علشان نحطه فى الفرن
◦نسيبها فى الفرن لحد ما تستوى الفراخ من جوا
◦وبعدين نخرجها ونجهز طاسه تيفال سخنه مدهونه زيت عن طريق قطنه نقطه زيت
◦ونحمر الفراخ كده
◦ونقلبها على الوش التانى لحد ما تحمر
◦وده شكلها النهائى
◦ومعاها طبق سطه بسيط كده
◦وطعمها زى الفراخ المحمره بالظبط