◦ندهن صينية للفرن بالسمن، ونرص طبقات من الجلاش وبينهم سمن لحد إستعمال نصف كمية الجلاش. وبعدها نمزج مكونات الحشوة اي البسطرما والجبنة وشرائح الطماطم والفلفل ونوزعها على الجلاش.
◦. نغطي الحشوة بباقى الجلاش ونقطعها. ونضرب اللبن مع البيضة ونصبهم عليها
◦ندخلها الفرن على درجة حرارة متوسطة