سخنى الفرن على 350 درجة.
·احضرى صاجات الخبز وافرشيها بورق الزبدة.
·فى الخلاط الكهربائي اخلطى معا السكر والزبدة والفانيليا حتى تحصلى على خليط كريمي.
·اضيفي البيض واخلطى.
·اضيفي الدقيق وجوز الهند والبيكينج بودر والملح واخلطى حتى تتكون معكي عجينة مناسبة.
·لو العجينة مفتتة ممكن تضيفي ملعقة حليب حتى تتماسك العجينة.
·اضيفي الشيكولاته البيضاء واخلطى.
·باستخدام يدكى قومى بعمل كرات متوسطة من العجين ورصيها على مسافات متباعدة فى الصاج.
·اضغطى على الكور قليلا بيدكى.
·اخبزيه فى الفرن لمدة 15 دقيقة او الى ان ينضج تماما ويتحول لونه الى اللون الدهبي.
·اخرجيه من الفرن واتركيه ليبرد.